Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa nr 7 im.  Batalionu ”Zośka”, z siedzibą, adres: 05-400 Otwock ul. Majowa 276 dokłada wszelkich starań, aby zapewnić dostępność swojej strony internetowej https:// sp7otwock.edu.pl  zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2019 r. poz. 848) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.

Data publikacji i aktualizacji:

Data publikacji strony internetowej: 2023-02-07
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-02-07

Dostępność informacyjno-komunikacyjno-cyfrowa:

Strona internetowa placówki jest  częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • część plików nie jest dostępna cyfrowo.

Wyłączenia:

Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności,
filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Dokłada się jednak starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej.

Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej:

Oświadczenie sporządzono dnia : 2023-02-07
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt dzwoniąc na numer telefonu (22) 779-27-01 lub poprzez e-mail: sp7@oswiata-otwock.pl Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Korzystanie z klawiatury:
Na stronie działają standardowe domyślne skróty klawiszowe.

Udogodnienia: 

  • Strona posiada możliwość ustawienia kontrastu i wielkości czcionki do potrzeb osoby korzystającej ze strony.
  • Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  • Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  • Materiały do pobrania zamieszczane są w ogólnodostępnym formacie pdf.
  • Linki w zdecydowanej większości otwierają się w nowej karcie przeglądarki.

Informacje na temat procedury:

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich – strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

 

Dane teleadresowe podmiotu publicznego:

Adres: 05-400 Otwock, ul. Majowa 267
Sekretariat szkoły znajduje na pierwszym piętrze w pokoju nr 21A
telefon: (22) 779-27-01
e-mailsp7@oswiata-otwock.pl
strona internetowa:  https:// sp7otwock.edu.pl.

Dostępność architektoniczna:

  • Na terenie szkoły przed wejściem głównym do budynku znajdują się dwa wyodrębnione miejsca parkingowe na pojazdy osób niepełnosprawnych. 
  • Budynek szkolny dysponuje podjazdem pozwalającymi na wjazd do szkoły osobom poruszającym się na wózkach.
  • Drzwi zewnętrzne do budynku nie są automatyczne i nie są przesuwne.
  • Drzwi zewnętrzne są szerokością dostosowane do wjazdu osoby niepełnosprawnej wózkiem.
  • W wiatrołapie budynku szkolnego znajduje się dzwonek dźwiękowy, celem wezwania pracownika szkoły celem dalszej uzyskania pomocy
  • Osoby wchodzące do budynków są wpisywane przez pracownika szkoły do „Rejestru Wejść i Wyjść”. 
  • W budynku szkolnym na parterze znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  • Budynek szkolny nie posiada windy na I pietro, ale placówka ma na swoim wyposażeniu urządzenie tzw. „schodołaz” umożliwiający przemieszczanie się osobom niepełnosprawnym na wózku na wyższe piętra budynku szkolnego przy pomocy przeszkolonego pracownika szkoły.
  • Budynek szkolny posiada windę umożliwiającą przemieszczenie się z budynku szkolnego poprzez łącznik szkolny do sali gimnastycznej i z powrotem.
  • Wejście do sekretariatu szkoły wymaga pokonania wąskiego korytarza, dlatego też osoby niepełnosprawne poruszające się na wózkach są obsługiwane przez pracownika sekretariatu szkoły w holu na pierwszym piętrze przed sekretariatem. W celu wezwania pracownika sekretariatu do klienta należy użyć przycisku dzwonka na ścianie.
  • W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Placówka nie zatrudnia osobę, która posiada wiedzę i umiejętności z zakresu daktylografii oraz migów podstawowych.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych, platform, informacji głosowych.
  • Zezwala się na wejście do placówki osób z psem przewodnikiem.




Data dodania: 2021-01-01 09:00:00
Data edycji: 2024-03-18 11:51:12
Ilość wyświetleń: 1288

Nasze sukcesy

Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji
Projekty Unijne1981

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej